29 Mayıs 2013 Çarşamba

MAEVE BINCHY

Yazın rehavetinden okumaya ara versem de, sakin zamanlarda ilk aklıma gelen kitaplarım oluyor.
Özellikle Maeve BINCHY hayranıyım.
Yalnız Kadınlar Sokağı, Geri döneceksin, Hüzün nedeniyle kapalıyız, İtalyanca aşk başkadır, Bir dilek tut benim için, Aşkı yarın yaşayacaksın, okuduğum romanları.
Yazarın anlatımının yalınlığı, hayattan tüm kesitleri yakalamanız -aile, ölüm, aşk, ihanet, azim, sevinçler, hüzün- sizi içine alıyor.
Benim önceliklerim ise; Yalnız Kadınlar Sokağı ve Bir dilek tut benim için.
Karakterlerde kendimi buldum, sabah gözümü açtığımda hala kitabı düşündüğüme, reel yaşantıda karşılaştığım olaylarda romanla bağlantı kurduğuma şahit oldum. Okumak isteyen arkadaşlar bulunacağını düşünerek, konularından bahsetmek istemiyorum, gizemleri kaçmasın.
Ve öncelikle yetişme çağında kızı olan arkadaşlarıma tavsiye ediyorum. Ebeveyn olarak reel yaşamla ilgili anlatmak istediklerimizi ( gençler nasihatlardan sıkıldıkları için ), bu kitapları hediye ederek, olumlu-olumsuz bir çok yönüyle yazılı sunmuş olurlar. Yorum gençlere ait...
Şimdi elimdeki kitap ise Orhan PAMUK-Kar.
"Yaz modundan çıksanda, beni okumaya devam etsen" diye göz kırpıp duruyor, kitap konusundaki aç gözlülüğümden sırada dört kitabım daha var aslında. Çabuk silkelenmeliyim :)
Hıfzı TOPUZ- Başın Öne Eğilmesin
Buket UZUNER- İstanbullular
Petra HAMMESFAHR- Sessiz Kiracı
Perihan MAĞDEN- Biz kimden kaçıyorduk Anne?
İz bırakanlardan bir kaçı ise;
Hıfzı TOPUZ- Meyyale
DİDEROT- Rahibe
Ahmet ALTAN- Kılıç Yarası Gibi
Elif ŞAFAK- Baba ve Piç
Kürşat BAŞAR- Başucumda Müzik
Hepinize kitaplarla haşır, neşir, bol okumalı günler...
Tavsiyelerinizi bekliyorum.
2008

1 yorum:

  1. Yazarın Leylak Zamanı ve İtalyanca aşk Başkadır kitaplarını okudum. İkisinden de ayrı ayrı tad almakla beraber aynı tekniği kullanmış olması gözümden kaçmadı. Yine de çok sıcak ve samimi, insanca duygular içinde, mutlu, mesut saatler geçirdim. Diğer kitaplarını da okumayı istiyorum ama aynı yazarı arka arkaya okumak bazan hep aynı manzaraya bakıyormuşum hissi veriyor.

    YanıtlaSil

Translate